Як не купити неякісні продукти?

Тепер ви можете перевірити, чи відповідають продукти у вашому магазині державним стандартам.

20 лютого 2019

Історія

Тепер ви можете перевірити, чи безпечно купувати продукти у вашому магазині та чи правильно організоване харчування в дитячому садку.

Що сталося

Держпродспоживслужба перевірила 829 українських компаній, які займаються роздрібною торгівлею. Виявилося, що 52% з них порушують права споживачів.

Чому це важливо

Реалізація продуктів без належної інформації, продаж товарів, у яких закінчився термін придатності, або неправильні умови зберігання — це найпопулярніші порушення. Якщо вони були виявлені — продукти в такому магазині становлять небезпеку для здоров’я.

Автор: Мілана Шаповалова

Які порушення найчастіше знаходить Держпродспоживслужба?

Всього за 2018 рік Держпродспоживслужба провела 15 728 планових перевірок.

В компаніях, які займаються роздрібною торгівлею, було проведено 829 перевірок. З них 52% були з порушеннями.

Найпоширеніші порушення — реалізація продукції без належної інформації про неї, порушення умов зберігання продуктів, реалізація товарів, у яких закінчився термін придатності.

Окрім цього Держпродспоживслужба перевірила заклади освіти (3 081) та медичні заклади (1 363). Порушення були виявлені у 36% освітніх та 27% медичних закладів.

«З квітня 2018 року почав діяти закон, згідно з яким розклад планових перевірок розміщений на офіційному сайті, й підприємці мають можливість до них підготуватися. Тому, логічно припустити, що в реальності порушень значно більше»,

— розповідає голова правління громадської спілки Укрспожив-контроль Максим Гончар.

Як дізнатися, в якому закладі були виявлені порушення?

Дізнатися про результати перевірок будь-якого закладу (магазин, ресторан чи дитсадок) можна в Опендатабот.

Як перевірити магазин, школу або садочок?
  1. Введіть назву компанії або код ЄДРПОУ.
  2. Отримайте інформацію про результати перевірок.
  3. Підпишіться на компанію, щоб отримувати інформацію про результати нових перевірок.

Я виявив, що мій магазин не надає коректної інформації про продукти. Що це означає для мене?

«Ви можете придбати фальсифікований продукт, не підозрюючи про це. Якщо інформація про товар не відповідає дійсності або у постачальника немає документів, які б підтвердили його якість, то такий продукт може становити небезпеку. І відсутність таких документів — це лише поверхнева перевірка, оскільки, як мінімум потрібно проводити аналіз в лабораторії.

Молочну галузь, наприклад, фальсифікують найбільше. У продуктах замінюють молочний жир на пальмове масло, додають антибіотики. Найчастіше фальсифікують вершкове масло, потім молоко, сир, йогурти та кефір», 

— коментує експерт.

Що ще я можу зробити, щоб захистити себе і не купити неякісні продукти?

  1. Зберігати при собі фіскальний чек.

У разі отруєння він є підставою для звернення в контролюючі органи.

  1. Звертати увагу на ціну продукту.

«Якісний продукт надто дешевим бути не може. Припустимо, на стандартну упаковку масла йде 4 літри молока, а собівартість літру — 9 гривень. Відповідно, якщо ви бачите масло за 18 гривень, то у вас мають виникнути запитання», 

— розповідає Максим Гончар.

  1. Не купляти продукти біля метро, переходів та на стихійних ринках

«Таку продукцію виготовляють у підпільних цехах і видають за домашню. Близько 50% такої фальсифікації», 

— додає експерт.

  1. Перевіряти результати перевірок постачальників.

Інформація про перевірки дозволить оцінити репутацію магазину чи кафе. Якщо під час перевірки були виявлені порушення — це привід звернути увагу на якість продуктів і, можливо, не купляти їх в такому закладі.

Отримуйте аналітику від Опендатабот в Телеграм каналі

TelegramКанал Опендатабот