Якість пального на АЗС тепер можна перевірити в Опендатабот.
16 грудня 2019
Якість пального на АЗС тепер можна перевірити в Опендатабот.
В Опендатабот з’явилася можливість перевіряти ліцензії на торгівлю паливом.
Майже 1500 АЗС на території України працюють нелегально. Перевірка ліцензії АЗС зменшує ризики придбати неякісне пальне й зіпсувати автомобіль.
Серед найбільших власників ліцензійних заправок:
Назва юридичної особи | Кількість | Назва мережі |
---|---|---|
ПАТ «Укрнафта» | 537 | Укрнафта |
ТОВ «Вест Петрол Маркет» | 407 | WOG |
ТОВ «Окко-Рітейл» | 357 | Окко |
ПзІІ «Амік Україна» | 221 | AMIC |
ТОВ «Інтергеоком» | 155 | БРСМ |
ТОВ «Альянс Холдинг» | 132 | Shell |
ТОВ «ТД «Сан Ойл» | 132 | Sun Oil |
ТОВ «Глуско Рітейл» | 112 | Glusco |
«Головна мета запровадження ліцензій — виконання ліцензійних умов, які вимагають безпеку та сплату податків. Це важіль, який посилює відповідальність бізнесу, має підвищити якість конкуренції та вплив споживачів на нього»,
— коментує директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн.
Торгівці пальним повинні сплатити акцизний збір і мати окремі ліцензії на оптову або роздрібну торгівлю пальним та на кожне місце його зберігання. Наявність цих ліцензій та дані про сплату акцизного збору підлягають обліку, і будь-хто може перевірити, наскільки легально працює та чи інша заправка.
Якщо в компанії немає ліцензії на торгівлю паливом, але вона пропонує такі послуги, — скоріш за все вона продає контрафакт — так звану «бодягу». Це низькоякісний бензин, який виробляють на невеликих нафтобазах, додаючи до пального різноманітні домішки.
До запровадження контролю за ліцензіями та сплатою акцизного збору проблема неякісного пального стояла в Україні дуже гостро. Обсяги споживання бензину перевищували обсяги його легального виробництва. За даними Рахункової палати, у 2013 році було спожито на 1 390 000 т більше бензину, ніж легально потрапило на склади, у 2014 році — на 463 000 т більше.
З контрафактом є кілька проблем.
Неякісне пальне шкодить автомобілям. Воно може поступово «вбивати» поршневі кільця та клапани, призводити до утворення нагару в паливній системі, від нього потерпають шланги, бензонасоси і форсунки інжектора.
На «чорних» АЗС не дотримуються необхідних норм безпеки, тому ризик вибуху дуже високий.
У державний бюджет не надходять податки. За даними Рахункової палати, обсяги тіньового ринку бензину моторного і дизельного палива у
Джерело: Опендатабот
Отримуйте аналітику від Опендатабот в Телеграм каналі
Канал Опендатабот