В Опендатаботi з’явилася інструкція з захисту від незаконних дій колекторів та можливість направити скаргу до НБУ.
5 липня 2021
Понад 2,5 мільйони користувачів Опендатабота отримали змогу захистити себе від протиправних дій колекторів.
Систему спілкування з колекторами розробили Юридична клініка Школи права УКУ та компанія Bot&Partners в рамках програми НБУ «Знай свої права».
Сервіс став частиною Опендатабота й доступний 24/7 у месенджерах та в застосунку. За допомогою сервісу користувачі можуть дізнатися, як захистити свою приватність, перевірити себе у державних реєстрах та подати скаргу до Національного банку України.
Незважаючи на те, що закон регламентує дії колекторів, до Національного банку продовжують надходити скарги на порушення колекторами норм етичної роботи. За цей рік НБУ вже отримав 3142 письмові скарги і 8258 усних звернень до контакт-центру щодо неетичної поведінки колекторів.
Боржники здебільшого пишуть скарги на:
Неетична поведінка | 1 422 | 45.3% |
---|---|---|
Використання персональних даних третіх осіб | 1 189 | 37.8% |
Агресивна поведінка | 398 | 12.7% |
Розголошення персональних даних позичальників | 133 | 4.2% |
У березні був прийнятий закон, який захищає боржників при врегулюванні простроченої заборгованості. Відповідно до нового закону колектори отримали чіткий регламент щодо етичної роботи.
Зокрема заборонено:
Крім того, варто пам’ятати, що на законних підставах діють лише ті колектори, які включені до відповідного реєстру колекторських компаній. Про це сказано у Законі України «Про споживче кредитування». Тільки такі компанії мають право допомагати кредитодавцям врегульовувати прострочені заборгованості.
Нагадаємо, що зараз понад 2 мільйони українців знаходяться в реєстрі боржників. За рік їх кількість зросла на 18%.
Джерело: Опендатабот
Отримуйте аналітику від Опендатабот в Телеграм каналі
Канал Опендатабот